Milk

Milk

آکنه صورت برای هرکسی یک کابوس است و روشهای از بین بردن آن میتواند در شرایط اضطراری بسیار مفید باشند اما چرا قبل از ایجاد آکنه از عوامل ایجاد آن پیشگیری نمیکنید؟

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ یکی بزرگترین ارگان بدن پوست است. با در نظر گرفتن این موضوع به سادگی می توان برنامه غذایی که برای قلب و مغز مفید است را به افزایش سلامت پوست نیز ارتباط داد. توت های سرشار از آنتی اکسیدان، سبزیجات چلیپایی، اسید چرب های امگا۳، و غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین می توانند سبب پوستی براق و درخشان شوند. اما در مورد لبنیات چطور؟

گاهی سبب بروز مشکلاتی برای سیستم گوارش بدن می شوند، اما برای سلامت استخوان ها مفید هستند. علم درباره لبنیات و پوست چه نظری دارد ؟

شکلات و غذاهای چرب از دشمنان قدیمی پوست و عامل بروز آکنه هستند. به تازگی شیر و گلوتن از عاملان اصلی جوش و آکنه شناخته شده اند.مطالعات آکادمی آمریکایی پوست نشان داده لبنیات می توانند روی آکنه تاثیر بگذارد. دانشمندان از ۲۰۰ نفر در سنین ۱۴ تا ۱۹ سال درباره برنامه غذایی شان سوال پرسیدند، و مشخص شد افرادی که مشکل آکنه دارند در مقایسه با کسانی که مشکلی ندارند بیشتر شیرهای کم چرب و بدون چربی مصرف کرده اند. اما این بررسی ها رابطه ای بین آکنه و شیر پرچرب یا لبنیات کامل پیدا نکرد.

این نتیجه گیری همگام با مطالعات قبلی است، اما محققان اذعان کرده اند عواملی مانند این همیشه یکسان عمل نمی کنند.

آیا شیر پرچرب برای جلوگیری از آکنه بهتر از کم چرب است؟

چربی شیر نیز حاوی چربی های اشباع شده است، و دیگر اسید چرب ها را نیز دارد که باعث بهبود سوخت و ساز سالم و کاهش مقاومت به انسولین می شود. چربی لبنیات اسید چرب های چندگانه هم دارد که به سوخت و ساز کمک می کنند، اما برای کنترل آکنه، این سطح انسولین است که اهمیت دارد. احتمال بر این است که وقتی مقدار انسولین بالا می رود، غدد چرب تحریک می شوند، و جوش به وجود می آورند. اگر شیر پرچرب جلوی این افزایش را بگیرد، بنابراین کمتر جوش خواهیم زد.

مقاله مرتبط: کالری انواع لبنیات چقدر است؟

پس این سوال پیش می آید که باید مصرف شیر کم چرب را کمتر مصرف کنیم ؟

اگر درگیر آکنه هستید، توصیه نمی شود که یک غذا را به کلی حذف کنید، بهتر است ابتدا با متخصص پوست صحبت کنید.

The post آیا مصرف لبنیات باعث ایجاد آکنه صورت میشود؟ appeared first on آلامتو.

]]>

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: